Tuesday, August 02, 2011

Seminggu MC kerana Dengue Fever :(


Adeh, setelah seminggu MC..
Malas betul nak g keje semalam..huhu..
Lagi², nak tinggalkan dak kecik tu .. sedihnyaaaa :(

Kali ni kali ke-2 saya kena denggi :(
Tapi ni paling teruk ..
Sampai habis muka²..tangan & kaki bengkak..merah.. Pakai kasut pun xmuat..
Kalah masa pregnant dulu.. Kenapa ntah..
Tangan pun sampai bengkak².. ambik darah tiap² hari..
Saya kurang selera nak makan.. maybe sebab demam panas sangat..
Imran pun terjangkit demam.. 5 hari jugak dia demam..
Alhamdulillah.. Imran x kena denggi..Takut jugak saya..

Yang x tahan kalau kena denggi ni..
Kena minum banyak glerrrrrrrr...
Sampai berulang2 ke toilet.. Tu yang malas tu..
Alhamdulillah.. saya xsampai kena tahan kat wad..
Ada yang kena denggi, sampai masuk air..
Platlet saya paling teruk 159..

Tapi kan, yang kelakar nya..
Last day ambik darah tu, dah dapat result..
Jumpa Dr .. Dr kata.. "Ni bukan denggi"
"huhh... bukan denggi? habis tu apa Dr?"
Dr kata.. kalau denggi, dia turun lagi teruk..
Xpaham betul la.. Selama 6 hari saya berulang alik ambik darah..
Dr² yang lain cakap tu denggi.. tiba2 Dr yang last tu kata bukan denggi..
xtaula.. yang penting saya dah sihat dan xperlu MINUM AIR banyak² lagi.... Alhamdulillah..yeyyyyyyyyy!

Yang bestnya, rasa macam holiday panjang pulak..
Duk kat kampung.. best gler..
Terima kasih pada En Apis & family yang jaga saya..
Thank you!!! Kat bawah ni ada sedikit panduan pada sesiapa yang xtau apa itu DENGGI..
Denggi ni sangat bahaya..demam panas.. badan rasa lenguh² sampai ke tulang2..boleh bawa maut. Janganla ambik ringan..



Ha, nila kertas yang saya kena bawa tiap² hari bila ambik darah..

ha..habis merah padam tangan.. belum tengok muka.. bengkakk!

Kakiku yang bengkak :(


No comments:

Post a Comment