Friday, August 05, 2011

Imranku sudah 21 months



Imran mama sudah 21 bulan!!! atau lebih senang...1 tahun 9 bulan...
Alhamdulillah.. sekarang ni banyak words yang imran dah pandai cakap..
Macam2... Kelakar kadang2..
Banyak tiru cakap & perbuatan orang..

Dalam this week..
Saya baca Al-Quran depan imran.. letak kan dia atas riba saya sambil baca al-Quran..
Then, saya dah habis baca tu.. saya cium sambil junjung al-Quran..
Semalam, masa papa Imran pergi gunting rambut..
Imran tinggal main sorang kat depan tv... mamanya pergi masak nasi..

Tiba2 mcm senyap je.. saya pun panggil..
"Imran..Imran..."
aik..senyap je.. jenguk kat depan..
tengok barang² mainan bersepah ...tapi budak keciknya xada..
Mana pulak imran.. sekali saya cuba amati...dengar imran tengah mcm membaca..

Cuba teka imran buat apa?? Rupa²nya... dia ambik al-Quran dan dia tengah selak2..sambil baca..Subhanallah.. bijak betul anak mama ni..
kecik2 dah pandai nak baca al-Quran..

Imran tengah baca al-Quran versi imran..


Pastu saya cakap.. "dah".. dia pun cium sambil junjung al-Quran tu..
Cerdik anak mama ni.. InsyaAllah, nanti imran dah besar sikit kte belajar mukaddam ek..

Sekarang nak uuk pun dia pandai cakap..
"mama... eyakk" sambil cangkung...
Alhamdulillah... lagi beberapa bulan je lagi imran dah masuk 2 tahun...
^__________^

No comments:

Post a Comment