Sunday, June 20, 2010

kenapa saya sukaa breastfeed??

Ada kadang2 orang tanya.. Bagi susu apa ni??
Dengan bangganya saya jawab..
"Susu ibuuuu~!"

Bukan nk membanggakan diri...tp saya nk diorang tau betapa hebatnya ciptaan Allah..SUSU IBU!

Saya jeles tengok sesiapa sebaya saya..dapat menikmati susu ibu
Mama..xdapat nk memberi susu ibu sepenuhnya pada saya... hanya dapat menikmatinya selama 2bulan (dalam pantang)..
Lepas je pantang.. mama dah start keje shift sebagai jururawat..
Disebabkan itu...saya diberi susu formula..
Maybe sebab tu jugala..saya xserapat ibu2 lain yang menyusukan anaknya..
Dan saya juga kadang2 melawan cakap mama..
Sedih ...memang saya sedih..
Tapi bukan salah mama.. Mama dah banyak berkorban utk kami..

Semenjak saya tau tentang susu ibu..
Saya tanam azam..untuk memberikan anak2 saya nanti susu ibu..
Ada orang tanya..
"Nurul xcampur langsung ek susu formula? Nanti dia xnak susu formula"

Biarla.. biar apa jugak orang kata..
Buat apa kita nk berikan susu formula? kalau ada yang Allah kurniakan anugerah terbaik dalam tubuh badan kita.. hargaila ia..

InsyaAllah..kalau niat kita baik..mesti Allah tolong kitakan..
Alhamdulillah..saya dah dapat tengok hasilnya pada Imran..
Imran membesar dengan baik...sihat...bijak..

Saya akan berusaha dengan kudrat yang ada..
Untuk terus memberikan semua anak2 saya susu ibuuu...
InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment