Thursday, October 20, 2011

Spagehtti Carbonara Nurul's Edition


ha! Spaghetti Carbonara ni favourite saya pulak..
Saya suka semua yang berunsurkan cheese..
Senang je buatnya..
Saya lagi suka masak dari beli kat kedai..Puas hati.. boleh taruk cheese banyak² :)


Bahan²:

1. Bawang besar (2 biji)
2. Bawang putih (2 ulas)
3. Hotdog daging atau ayam- 5 ketul

4. ayam hancur - lebih kurang 100gram
5. kiub ayam - setengah
6. susu cair *yang letak kat ABC tu - satu tin

7. cheese * saya guna cheese yang slice tu je.. - 5-6 slice
8. tepung jagung - 1 sudu 7. serbuk black paper
9. Olive oil *kebetulan olive oil kat rumah dah habis, saya gunakan planta je ;):P

Cara-cara:
1. masukkan planta.. then tumis bawang merah & bawang putih yang dah diblend
2. pastu masukkan hotdog yang dah dipotong bulat²
3. pastu masukkan ayam hancur



Tummisan bawang, hotdog dan ayam hancur


4. dah masak semua tu.. masukkan susu cair dan kiub ayam,black paper dan mixed herbs


Masukkan susu cair

5. masukkan cheese bila susu dah mendidih..


5-6 slices cheese

6. last sekali, untuk pekatkan kuah cheese tadi.. masukkan tepung jagung yang dah dibancuh asing.. * untuk pekatkan ..

***********************************Dah siapp!!***************************************************


Senang kan.. masak xsampai 30minit. Ha! jangan lupa masak mee spagetthi nya.. ;) Imran pun suka.. comot2 mulut..huhu:P


senyummmmmmm ;):P


xpuas hati guna garfu, dia pegang je spaggeti tu ;)

No comments:

Post a Comment