Friday, February 18, 2011

My breastfeeding diary -Nurul-

Ni la aktiviti saya seharian untuk membekalkan Imran dengan

" Susu Ibu "

hehe (^___________________^)
Alhamdulillah..saya berjaya mencekalkan diri untuk teruskan bagi imran yang terbaik..:D
Harap Allah permudahkan saya untuk beberapa bulan akan datang..

Pagi².. En Apis akan masukkan susu dalam bekas mcm ni.. Kami tinggal masukkan puting botol susu dalam bekas.. lepas tu masuk dalam plastik je..
Rumah makcik yang jaga Imran xjauh sangat... 100 meter je dari rumah kami..
So, kami xmemerlukan cooler bag...Nila rupa botol2 susu untuk bekalan Imran di rumah babysitter..:D:P


Pergi kerja..En Apis jugak akan bekalkan botol² susu dalam beg ..


Kat office, saya pam dalam surau.. kecik je surau kami...Saya tinggal kan pump kat surau je..malas nak bawak² balik..huhu
Setelah selesai sesi pump.. saya akan susukan botol susu antara ais tu supaya susu kekal sejuk..:D


Balik je rumah..kami akan masukkan susu dalam peti ais..saya asingkan susu imran kat tepi pintu freezer.. sekarang ni, stock susu imran xbanyak sangat. Kalau dulu.. freezer saya dipenuhi oleh susu imran ...hehe..ada satu bahagian freezer tu je kami letak ikan/ayam/atau bahan² untuk masak.

Setelah hampir setahun saya gunakan beg ni... dah koyak sikit.. Tapi xpe, boleh dijahit lagi...hehe;)

Alhamdulillah... Allah telah permudahkan saya.. :D




-Nurul-

No comments:

Post a Comment