Friday, February 11, 2011

Disebabkan mulutku dan MILO -by Nurul-





tajuk arini mcm pelik..
Mulut dan milo..
Sebenarnya saya sangat sedih ni..xtau nak luahkan kat siapa..

Semalam.. balik keje..seperti biasa..
ambik Imran.. balik tu.. panggil "Imrannn"
tengok dalam buaian ..xada..
rupanya dia kat dapur..ngan makcik..

Keluar2 je..dia datang ngan makcik..
Ngan miloo dalam kotak tu..
Saya pun spontan cakap..
"Makcik...awal sangat kot.. bagi imran milo..
Takut perutnya panas ke..pedih ke"

saya cakap lembut dan dengan nada yang baik je..

Selalunya..saya akan dengar report dari makcik pasal imran hari tu..
Dia makan apa..main apa..buat apa..
Mesti ada report...
Tapi semalam..saya betul² nak cepat..
Sbb nak bekejar ke hospital..
ada hal emergency..
saya balik camtu je..xsmpt borak apa..

Pagi ni anta imran..

" Makcik nk cakap ni.. Ko pergi la cari orang lain jaga imran..
Makcik betul2 terasa hati ngan ko pasal milo semalam..
Makcik duk pikir²..sampai makcik xboleh tidur..
Xguna sangat ke aku ni..sampai bagi anak orang milo..xboleh pikir..
budak setahun 3bulan...dah dibagi milo..
Makcik ni dah tua..makcik dah ada pengalaman..
berapa ramai makcik jaga............bla..bla..bla..."

Jahat ke saya ni?? sampai makcik tu terasa hati..
xada niat pun... kesian makcik tu..

Salah ke saya cakap ngan makcik tu..
Saya cuma takut.. budak baru setahun 3 bulan..dah dibagi milo..
takut perut xtahan ke.. panas ke..
Memang xada niat langsung nak sakitkan hati makcik tu... betul!!

:((((((((((((((((((((((((((((((((( T_T


-nurul-

No comments:

Post a Comment